Da vi kom i kontakt med Syntell hadde de skapt en kompleks Excel-struktur for å få til viktige virksomhetsprosesser, spesielt for markedsføring og salg. En av utfordringene med denne tilnærmingen var vanskeligheten med å jobbe sammen og å gjøre informasjonen tilgjengelig for alle. De ansatte lagde ofte deres egne “CRM-system” lokalt i Excel-ark. Men når informasjonen ikke er tilgjengelig for andre kunne du i verste fall ringe en potensiell kunde som din kollega hadde ringt dagen før. Hovedbehovene var rimelig enkle; de ønsket en brukervennlig plattform der folk kunne samles og dele informasjon – for å kunne jobbe effektivt med virksomhetens kritiske prosesser.
Syntell så også behovet for å gjøre det lettere å jobbe med kategoriseringer og å overvåke forskjellige markedssegmenter. De ville også ha mulighet til å sette mål, og å måle og overvåke deres salg.
Siden Syntell utdanner hundrevis av mennesker hvert år trenger de også en måte å holde styr på deres opplæringstimer og hvem som deltok på kurset og når.
Syntell identifiserte følgende behov:
- Organisere kontakter og hva de har sagt, gjort og lovet
- Holde bedre orden på virksomheten/prosjekt pipe
- Samlet oversikt over organisasjonen; virksomhet, prosjekter, opplæring, bemanning. Med kunden i fokus.
- Enkelt og søkbart CRM-system
- Rapportering og oppfølging av muligheter